Úvod > > Ako užívať kyselinu listovú pre rast vlasov...

Ako užívať kyselinu listovú pre rast vlasov?

Aktualizované: 11/04/2019

Kyselina listová alebo vitamín B9 je esenciálna živina a pre správne fungovanie ľudského tela je nenahraditeľná. Kyselina listová je známa aj ako folát. Ide o vitamín rozpustný vo vode. Folát je prirodzená zásobáreň výživných látok ako PABA (kyselina para-aminobenzoová, alebo kyselina 4-aminobenzoová), pteridín a kyselina glutámová. Nedostatok kyseliny listovej môže viesť k mnohým zdravotným problémom, vrátane vypuknutia nekontrolovateľného padania vlasov. Rovnako je nedostatok tejto nevyhnutnej živiny často zodpovedný za obmedzenie prirodzeného rastu vlasov. Nachádza sa v mnohých potravinách a v zelenej zelenine. Takže človek dokáže tento základný významný B vitamín veľmi ľahko získať, ak sa obráti na prírodné riešenie vypadávania vlasov.

Ako funguje kyselina listová pri podpore rastu vlasov?

Pravidelná konzumácia folátu alebo kyseliny listovej pomáha tkanivám v hladkom raste a bunky vďaka nej fungujú správne. Tieto tkanivá v podstate tvoria vlasy, kožu, nechty a iné orgány. Ďalším populárnym prínosom kyseliny listovej je jej prirodzená schopnosť zabrániť vrodeným a nervovým vadám. Kvôli tejto užitočnosti lekári nastávajúcim matkám zvyknú predpisovať prípravky s obsahom kyseliny listovej. Kyselina listová má preukázateľný vplyv na regeneráciu buniek. Súčasne je prírodným stimulátorom pre prirodzený rast vlasov u mužov rovnako ako u žien. Podľa výskumov je folát efektívny aj pri liečbe alopécie. Pravidelná konzumácia kyseliny listovej sa preukázala ako neuveriteľne účinná pri mužskom vzorovom plešatení.

Ktoré sú prirodzené prírodné zdroje kyseliny listovej?

Vždy je dobré hľadať prírodné zdroje, pretože sú bezpečné a nevykazujú žiadne vedľajšie nežiadúce účinky. Našťastie možno kyselinu listovú nájsť v nadmerných množstvách v rôznom ovocí a v tmavej listovej zelenine. Všetky citrusové plody, sušená fazuľa a všetka listová zelenina ako špenát, zelená paprika, struková fazuľa, brokolica a čili sú bohatými zdrojmi prírodnej kyseliny listovej. K ďalším potravinám obohateným o túto základnú živinu patrí pečivo, obilniny, ryža, cestoviny, múka a iné viaczrnné výrobky. Kyselinu listovú možno získať aj pomocou výživových doplnkov stravy, ak sa človeku nedostáva dostatočný prísun kyseliny listovej z prírodných zdrojov.

Kyselina listová a rast vlasov

Všetky vitamíny B komplexu podporujú rast vlasov. Vitamín B9 je stimulátor, ktorý pomáha zrýchliť uvoľňovanie výživných látok z iných potravín. Preto pomáha posilniť účinky a pôsobenie všetkých živín v tele. Tieto výživné látky poskytujú vlasovým folikulom lesk a objem. Keďže kyselina listová urýchľuje bunkové delenie, prispieva k rýchlejšiemu prirodzenému rastu. Zaujímavé je, že každý typ problémov s vlasmi alebo vlasovou pokožkou spôsobený nedostatkom folátu, možno upraviť zvýšením konzumácie potravín obohatených o kyselinu listovú.

Kyselina listová a predčasné šedivenie vlasov

Nedostatok kyseliny listovej je primárna príčina predčasného šedivenia vlasov. K strate farby vlasov dochádza kvôli procesu, ktorý sa nazýva megaloblastická anémia, kedy sa tvorba červených krviniek abnormálne zvýši. Pravidelná konzumácia kyseliny listovej pomáha takúto nadprodukciu červených krvných buniek normalizovať.

Kyselina listová pre rast vlasov

Folát pomáha pri metabolizácii proteínov, tuku a uhľohydrátov. Pomáha obstarávať vstrebávanie rôznych živín v ľudskom tele. Týmto spôsobom dostanú vlasové folikuly svoju požadovanú výživu zo skonzumovaných potravín. Pre človeka je pravidelný príjem kyseliny listovej užitočný, pretože pomáha zmierniť príznaky alopécie, poruchy vlasového vlákna, mužské vzorové plešatenie a hirzutizmus.

Aké je ideálne dávkovanie kyseliny listovej?

V prípade dospelej osoby je ideálna dávka kyseliny listovej 400 mg za deň. Pri konzumácii by nemal byť prekročený denný limit 1000 mg. Avšak tehotné ženy alebo dojčiace ženy môžu prijímať 600 až 800 mg kyseliny listovej denne. Bezpečné a aj najlepšie je snažiť sa získať kyselinu listovú z prírodných zdrojov. Ak takýto spôsob nie je možný alebo dostačujúci, treba sa kvôli odporúčanej dennej dávke folátu obrátiť na odborníka.

Hodnotenie obsahu
Bez hodnotenia