Úvod > > Selén a rast vlasov

Selén a rast vlasov

Existuje niekoľko kladov a záporov, o ktorých by ste mali vedieť pred tým, než začnete užívať selén kvôli rastu vlasov. Ako nedostatok, tak aj predávkovanie selénom môže mať negatívny vplyv na vlasy a často viesť k ich vypadávaniu. V správnom množstve sa však selén zdá byť pre vlasy prospešný, môže podporovať ich rast a súčasne eliminovať problémy s lupinami. Potraviny pestované v pôde bohatej na selén a doplnky výživy s obsahom selénu môžu pomôcť zabezpečiť zdravé hladiny selénu pre dobré zdravie vlasov.

Jednou z výhod selénu na vlasy je to, že pomáha stimulovať rast vlasov. Selén je zložkou selenoproteínov, ktoré pomáhajú pri stimulácii vlasového folikulov s cieľom podporiť nový a zdravý rast vlasov. Nedostatok selénu môže viesť k zníženému množstvu selenoproteínov, čo potom vedie k neobvyklému rozvoju vlasových folikulov, zníženiu rastu a vypadávaniu vlasov.

Ďalším prínosom selénu pre vlasy je to, že môže prispieť k prevencii a odstráneniu lupín. Často je zložkou špeciálne upravených vlasových prípravkov vo forme sulfidu selénu na odstránenie problémov s lupinami. Jedným z nevýhod používania týchto výrobkov je však to, že selén sírnik sa môže stať toxickým alebo sa z produktu odpariť. V dôsledku toho môžu byť tieto produkty neúčinné a dokonca nebezpečné. Aby k tomu nedošlo, mali by ste tieto produkty využiť pred tým, než vyprší ich minimálna trvanlivosť.

Je dôležité, aby ste sa selénom nepredávkovali, pretože môže mať nepriaznivé účinky na rast vlasov.

Odporúčaný denný príjem selénu je 55 mikrogramov (mcg) pre dospelých a medzi 20 a 40 mcg pre deti do 14 rokov (u tehotných a kojacích žien je to do 70mcd/deň). Po krátku dobu môže byť užívaný i vo väčších dávkach až 400 mcg denne. Prípravky, proti vypadávaniu vlasov obsahujú o trochu vyššie množstvá, práve kvôli predpokladanému priaznivému vplyvu na rast vlasov.

Medzi niektoré z negatívnych vedľajších účinkov selénu pri predávkovaní patrí vypadávanie vlasov a nezvyčajné zmeny štruktúry vlasov.

Okrem doplnkov výživy, potravinové zdroje selénu sú tiež jednou z možností jeho príjmu a riziko predávkovania pri ich príjme je minimálne.

Niekoľko dobrých zdrojov sú para orechy, huby, a mnoho druhov ovocia a zeleniny. Mnoho mäso, vajcia, a fermentované potraviny sú tiež dobrým zdrojom.

Užívanie selénu na vlasy môže mať za následok tiež mnoho ďalších výhod. Medzi niektoré z prínosov selénu patrí ochrana proti rakovine a ochoreniam srdca. Pôsobí aj ako silný antioxidant, ktorý pomáha zastaviť škodlivé účinky voľných radikálov, ktoré môžu poškodiť bunkové tkanivá. Nedostatok selénu je spájaný s artritídou a osteoartrózou.

Hodnotenie obsahu
Selén a rast vlasov Priemerné hodnotenie: 5 (1 hodnotenie)