Úvod > > 4 vitamíny a minerály, ktoré pomôžu zabráni...

4 vitamíny a minerály, ktoré pomôžu zabrániť lámaniu nechtov

Aktualizované: 11/04/2019

Lámavosť nechtov je častý problém, ktorý zažíva mnoho žien. Riziko vzniku tohto problému sa zvyšuje v menopauze v dôsledku hormonálnej nerovnováhy. Avšak, existujú niektoré vitamíny a minerálne látky, ktoré dopomôžu nechtu k vráteniu sa do prirodzeného zdravého stavu. Čítajte ďalej a dozviete sa o dvoch mineráloch a dvoch vitamínoch, ktoré  by si mala každá žena zaradiť do svojho jedálnička, aby zabránila lámaniu  nechtov.

  1. Zinok

Zinok je životne dôležitý minerál, ktorý udržuje telo v čo najlepšom zdraví. Zinok prispieva k rýchlejšiemu uzdravovaniu, k stabilite vášho imunitného systému, ktorý má priamy vplyv na zdravie vašich nechtov. Nedostatok zinku spôsobí, že vaše nechty budú suché a krehké. Odporúčajú sa jesť potraviny s vysokým obsahom zinku, aby ste dopomohli doplniť hladinu zinku v tele. Snažte sa konzumovať potraviny ako huby, slnečnicové semiačka, vaječné žĺtky, mäso a ryby. Avšak, dávajte si pozor, nadmerné množstvo zinku môže narušiť vaše trávenie a spôsobiť hnačky.

  1. Železo

Železo je nevyhnutné pri produkcií červených krviniek. Viac ako polovica železa vo vašom tele sa nachádza v krvi. Nedostatok železa vám môže spôsobiť mnoho zdravotných problémov  ako napríklad  aj lámanie nechtov. Bojovať proti nedostatku železa môžete zvýšením príjmu železa prostredníctvom prírodných zdrojov. Skúste konzumovať sušené ovocie ako hrozienka, fazuľu, cícer, tmavú listovú zeleninu. Železo nájdeme aj v červenom mäse, morčacom mäse a v žĺtku.

  1. Vitamín C

Vitamín C je dobre známy ako jeden z vitamínov, ktoré si telo nedokáže vyprodukovať. Je potrebné ho dopĺňať prostredníctvom potravín. Nedostatok vitamínu môže spôsobiť lámanie nechtov a spomaliť rast nechtov, ale ja vlasov. To preto, že vitamín C je nevyhnutný pre tvorbu kolagénu, látky, ktorú telo využíva pre vlasy a nechty. Vzhľadom k tomu, že telo neprodukuje vitamín C, aby ste zabránili jeho nedostatku konzumujte potraviny ako jahody, papriky, citrusové ovocie a zeleninu.

  1. Vitamíny skupiny B

Biotín, jeden z vitamínov patriaci do rodiny vitamínu B, známy ako vitamín H, je nevyhnutný pre zdravie vašich nechtov. Pravdepodobnosť vzniku nedostatku vitamínu B sa zvyšuje vekom. Jeho nedostatok spôsobí, že vaše nechty budú krehké a suché. Biotín pomáha zvyšným vitamínom B pracovať na udržaní silných a lesklých nechtov. Jedným z najlepších spôsobov ako sa vyhnúť nedostatku vitamínu B je pravidelne konzumovať celozrnné obilniny, sójové bôby a žĺtky.

Starostlivosť o vaše nechty zahŕňa  dostatočný príjem týchto dvoch vitamínov a minerálov. Avšak, zatiaľ čo tieto látky dokážu pomôcť vašim nechtom, nie je možné ovplyvniť lámanie a krehkosť vašich nechtov – ak je príčinou menopauza, hormonálna nerovnováha. Dopomôcť si môžete bylinnými doplnkami, ktoré vyživujú vaše hormonálne žľazy a endokrinný systém, tak dokáže vykonávať svoje optimálne funkcie.

Hodnotenie obsahu
Bez hodnotenia