Úvod > > Detoxikácia organizmu - spirulina

Detoxikácia organizmu - spirulina

Aktualizované: 11/04/2019

Chcete sa detoxikovať alebo prečistiť? Siahnite po spiruline!

Mnoho ľudí hovorí o detoxikácii a prečisťovaní, pritom si mnohí možno ani neuvedomujú, že naše telá majú svoj vlastný vynikajúci vnútorný detoxikačný systém.

Tri kľúčové orgány zapojené do detoxikácie a prečisťovania

Pečeň. Vaša prvá obranná línia voči toxínom je vaša pečeň, ktorá funguje ako filter, ktorý zabraňuje toxínom obsiahnutým v potravinách v tom, aby sa dostali do krvného obehu.

Hrubé črevo. Tento orgán obsahuje baktérie, ktoré produkujú zdravé aj nezdravé chemikálie. Je nutné udržiavať črevo priechodné, keďže jeho úlohou je odstraňovať toxické chemikálie ešte predtým, než by mohli narobiť nejaké škody.

Obličky. Ako hodinky, obličky neustále filtrujú vašu krv a zbavujú telo toxínov vo forme moču.

Aby detox skutočne fungoval, je potrebné starať sa o tieto tri kľúčové orgány a to tak, že telu dodávate tie správne živiny. Spirulina je jednou z nich.

Spirulina

Druh modro-zelenej riasy, ktorú objavili Aztékovia už pred tisíckami rokov a stala sa stabilnou súčasťou ich jedálnička. V súčasnosti sa spirulina považuje za „superpotravinu“. Jasnozelená farba spiruliny naznačuje, že je plná antioxidantov a pomáha pečeni pri detoxikácii. Obsahuje tiež množstvo prvkov potrebných pre správne fungovanie imunitného a nervového systému.

Desať dôvodov, prečo považovať spirulinu za súčasť zdravého životného štýlu, či už chcete podstúpiť detox alebo nie

  1. Spirulina alkalizuje telo, tým sa podporuje funkcia pečene, čo je pri detoxe nevyhnutné.
  2. Spirulina obsahuje chlorofyl, ktorý sa používa pri „detoxikácii“, pretože pomáha z krvi odstraňovať toxíny ako sú ťažké kovy a iné škodliviny.
  3.  Spirulina sa pri detoxikácii tela môže prestriedať s chlorelou.
  4. Spirulina obsahuje veľké množstvo B vitamínov – B1 (tiamín), B2 (riboflavín), B3 (nikotínamid), B6 (pyridoxín), B 9 (kyselina listová).
  5. Spirulina obsahuje veľké množstvá ďalších vitamínov a minerálov, vrátane vitamínu E, mangánu, zinku, medi, železa a selénu.
  6. Sušená spirulina obsahuje 8 mg vápnika na jednu polievkovú lyžicu, čo je viac ako má čerstvá spirulina.
  7. Spirulina je bohatá na bielkoviny. Aminokyseliny tvoria až 62% spiruliny, v jednej polievkovej lyžici sa nachádzajú až 4 gramy.
  8. Spirulina obsahuje kyselinu gama-linolenovú, esenciálnu mastnú kyselinu. Nachádza sa už iba v materskom mlieku, nikde inde. Má ohromné protizápalové účinky, obzvlášť, ak ju užívate s iným kvalitným omega-3 doplnkom.
  9. Spirulina má silnú antioxidačnú aktivitu, najmä vďaka fykocyanínu a betakaroténu, antioxidantom, ktoré pomáhajú chrániť bunky pred poškodením.
  10. Veľmi vysoká koncentrácia biologicky dostupného železa z nej robí vynikajúci doplnok počas tehotenstva a pre ľudí s anémiou.

Ako spirulinu konzumovať

Ak si zvolíte spirulinu, uistite sa, že ste si vybrali organickú, iné totižto môžu obsahovať aditíva vo forme zlúčenín dusičnanov.

Spirulinu považujte za svoje denný prídel zelených multivitamínov. Môžete si ju pridať do ovocného koktejlu, do polievky alebo rozmiešať vo vode a priamo ju vypiť, hoci mnohým ľuďom to robí problémy.

Koľko

Začnite s malým množstvom, možno pol polievkovej lyžice naraz a postupne zvyšujte množstvo, až sa dostanete na jednu polievkovú lyžicu denne. Počas choroby, po ožarovaní alebo počas tehotenstva môžete užívať viac – dve alebo viac lyžíc.

Hodnotenie obsahu
Bez hodnotenia