Úvod > > Môže nedostatok spánku spôsobiť vypadávanie...

Môže nedostatok spánku spôsobiť vypadávanie vlasov?

Androgénna alopécia, či inak povedané mužské vzorové plešatenie je problém, ktorý trápi a morí mnohých mužov. Ide totiž o hlavný typ vypadávania vlasov u mužov a niekey aj žien.

Približne 25% mužov začína plešatieť ešte pred 21. rokom. Androgénna alopécia sa však týka aj žien. Závažné padanie vlasov u žien vedie k strate sebavedomia, ženy sa totiž cítia neatraktívne.

Veľmi dôležité pri liečbe vypadávania vlasov je správna diagnostika problému, ktorý je za padanie vlasov zodpovedný. Vlasová terapia, tabletky a rôzne vlasové produkty pomáhajú na povrchu. Ale skutočný problém častokrát leží oveľa hlbšie. Zahŕňa zmeny v stravovaní aj životnom štýle. Vypadávanie vlasov je na jednu stranu stresujúca záležitosť, na stranu druhú bežný problém, ktorý sa nerieši.

Jedna z hlavných príčin vypadávania vlasov je nedostatok spánku. V dnešnej uponáhľanej dobe je spánok až na druhej koľaji, za prácou. Ľudia ho zanedbávajú. Na druhú stranu je stres úplne bežný, a sám spôsobuje nespavosť. Nespavosť je pritom veľmi závažný problém, ktorý môže byť nebezpečný, ak sa nerieši. A nedostatok spánku s vypadávaním vlasov skutočne súvisia.

Spánok je pre ľudské telo dôležitý. Telo sa znovu dobije, počas noci doplní energiu. Ak sa čas na obnovu a regeneráciu skráti, dostane sa imunitný systém z rovnováhy, nastane v ňom zmätok. Telo sa stáva slabým. Výsledkom je, že nedokáže vstrebávať živiny, ktoré sú potrebné na to, aby zostalo zdravé. Pri tom dochádza k dvom problémom. Po prvé, imunitný systém sa stáva náchylný na choroby. Tieto choroby telo ešte viac oslabujú, tým mu bránia v jeho obrane. Vedľajším účinkom niektorých chorôb a zdravotných problémov pritom môže byť aj vypadávanie vlasov. Po druhé, imunita sa kvôli nedostatku výživných látok oslabuje. Výsledkom sú oslabené korienky, a preto vlasy veľmi ľahko vypadávajú. Ak takýto stav pretrváva, vedie k plešatosti. A práve to je príčina, prečo je spojenie medzi spánkom a vypadávaním vlasov také silné.

Vplyv nedostatku spánku na vypadávania vlasov

  • strata lesku vlasov
  • strata objemu vlasov
  • preriedené vlasy po celej hlave
  • ustupujúca vlasová línia
  • spiace vlasové folikuly

Jediný spôsob ako tento problém obísť, je zmena životného štýlu. Sem patrí správne stravovanie a dostatok nočného spánku. Lekári odporúčajú minimálne 8 hodín spánku v kuse. Aby ste zabránili predčasnému vypadávaniu vlasov spôsobenému nesprávnymi spánkovými návykmi, je to skutočne potrebná a nutná zmena.

Tipy na zastavenie vypadávania vlasov spôsobeného nespavosťou

  • Upravte si spánkový vzorec. Je dôležité spávať vždy v rovnakú dobu a držať sa bežnej rutiny. Práca v noci, resp. na smeny môže spustiť vypadávanie vlasov. Je dôležité maximalizovať čas na spánok a vybudovať si správne spánkové návyky. Včasný odchod do postele môže zaistiť dobrý spánok. Vyhýbajte sa rušeniu počas spánku.
  • Je dôležité vyhýbať sa rozptyľovaniu počas spánku aj pred samotným spánkom. Tesne pred spaním nepozerajte televíziu ani nepracujte na počítači. Svetlo z monitorov a obrazoviek totiž spôsobuje nespavosť a okráda vás o spánok. Ani počúvanie hlasnej hudby nie je vhodné. Silné svetlo ani fajčenie pred spaním zdravému spánku neprospieva. Treba sa im preto vyhýbať.
  • Vymeňte si vankúš. Bavlnené návliečky môžu vlasy zauzliť, tým sa zvyšujú šance na ich lámanie. Pre vlasy je vhodnejší hodvábny vankúš.
  • Zmiernite stres, ktorý počas dňa zažívate. Aj stres totiž spôsobuje nespavosť. Napríklad prestaňte fajčiť a začnite sa venovať jóge.
  • Je potrebné minimalizovať lámanie vlasov. Vyhýbajte sa nevhodným, upätým účesom, vlasom tuho vyčesaným do copu. Aj tým svojím vlasom škodíte.
Bez hodnotenia

Súvisiace produkty

Odporúčané čítanie

Súvisiace čítanie z knižnice

Diskusia

Zatiaľ bez otázok a diskusie.