Úvod > > Acai Vs Goji

Acai Vs Goji

Aktualizované: 11/04/2019
Goji i acai bobule sú zdrojom antioxidantov a vitamínu A, ale goji bobule majú niekoľko ďalších prínosov. Goji bobule si môžete si kúpiť celé sušené, zatiaľ čo Acai bobule sú obvykle predávané vo forme tabliet, prášku alebo džúsu. Goji bobule tiež obsahujú antioxidanty, ktoré v Acai bobuliach nie sú prítomné. Bez ohľadu na to, ktorým z nich dávate prednosť, pozrite sa na výživové hodnoty toho-ktorého produktu na jeho štítku, pretože množstvo živín, ktoré obsahuje sa líši od jedného výrobku k druhému.

Porovnanie Acai a Goji

Acai palme sa darí v Južnej Amerike a plodí tmavo-fialové ovocie veľkosti hrozna. Ovocie sa po obratí rýchlo kazí, takže Acai bobule sa zvyčajne spracujú na džús alebo vysušia a rozmelú na prášok, ktorý môžete pridať do mixovaných nápojov a jogurtov. Goji bobule, alebo wolfberries rastú na čínskom kríku, ktorý produkuje podlhovasté, červené bobule. Sú bežne predávané ako sušené ovocie alebo džús. Goji bobule môžete jesť sušené priamo z ruky alebo ich pridať do cereálií a pečiva.

Výživové rozdiely

Oba plody obsahujú bielkoviny a vitamín A. Acai je zdrojom nenasýtených tukov, zatiaľ čo goji bobule sú bohaté na vitamín C. Goji plody sú tiež dobrým zdrojom polysacharidov, ktoré kvasia v hrubom čreve a poskytujú energiu pre zdravé baktérie. Množstvo živín, ktoré prijmete z goji a acai sa líši v závislosti na značke, toho, či sú to zmesi s inými zložkami a druhu výrobku, pretože živiny sa pri spracovaní strácajú.

Profil antioxidantov

Goji a acai bobule sú prírodné zdroje antioxidantov rastlinného pôvodu nazývaných flavonoidy, ale  goji bobule obsahujú typ antioxidantu, ktorý sa v acai bobuliach nenachádza. Goji bobule obsahujú karotenoid s názvom zeaxantín, čo je antioxidant, ktorý pomáha chrániť Vaše oči pred poškodením spôsobeným modrým svetlom. Na to, aby sa dokázalo, či majú ktorékoľvek z bobulí zdravotné prínosy pre ľudí je potrebný ďalší výskum. Rovnako ako u iných ďalších živín, rôzne výrobky môžu mať rôzne množstvo antioxidantov.

Potenciálne nežiaduce účinky

Vzhľadom na nedostatok výskumu ohľadom Acai bobulí nie je k dispozícii dostatok informácií, či sú bezpečné, alebo majú nežiaduce účinky. Na Goji bobuliach bolo vykonaných dostatok štúdií na to, aby sme vedeli, že by ste ich nemali konzumovať, ak ste tehotná, pretože obsahujú chemické látky, ktoré môžu vyvolať potrat. Goji bobule môžu mať vplyv na krvný tlak a hladinu cukru v krvi. Ak užívate lieky na liečbu niektorého z týchto ochorení, nekonzumujte goji bobule ak ste sa neporadili so svojím lekárom. Vyhnite sa im aj v prípade, ak užívate lieky na riedenie krvi, ako je warfarín.

Súvisiace produkty
Hodnotenie obsahu
Acai Vs Goji Priemerné hodnotenie: 5 (1 hodnotenie)