Úvod > > Chudnutie a spirulina

Chudnutie a spirulina

Máte nadváhu? Pokúšali ste sa držať diétu? Počuli ste o tejto „superpotravine“ a chcete sa dozvedieť, ako z nej urobiť súčasť vášho zdravého jedálnička? Výživové doplnky môžu hrať pri chudnutí významnú úlohu. Tento článok sumarizuje, ako vám môže spirulina pri chudnutí pomôcť.

Prehľad prírodných doplnkov

Pokiaľ ide o chudnutie, je prírodný výživový doplnok tá bezpečnejšia voľba pri odbúravaní nadbytočných kíl. Najlepšou voľbou pre každého, kto sa chce vyhnúť nebezpečným výživovým doplnkom na chemickej báze, ktoré môžu poškodiť srdcové chlopne, je práve prírodný výživový doplnok.

Väčšina doplnok dokáže pomôcť pri chudnutí prirodzene bez toho, aby poškodili celkové zdravie. Obsahujú prírodné prostriedky na posilnenie metabolizmu, ktoré podporujú spaľovanie kalórií. Keď skonzumujeme nejaké jedlo, telo z neho absorbuje dôležité živiny a uloží si ich vo forme tuku, aby malo energetickú rezervu na neskôr. Ak tieto rezervy nevyužijeme a ony sa neustále budujú, skončíme s množstvom tuku, ktorý vôbec nepotrebujeme.

Telo tento tuk pomaly premieňa na energiu. Takže čím menej sme aktívny, tým je tento proces pomalší. A práve výživové doplnky sú určené na podporu a posilnenie vašej energie. Výživové doplnky určené na chudnutie uvoľňujú zásoby energie a tak začínate oveľa rýchlejšie spaľovať tuk. Jeden z takýchto prírodných doplnkov, ktorý bol testovaný a ktorý sa vďaka zdraviu prospešným výsledkom osvedčil, je práve spirulina.

Prečo je spirulina taká populárna?

Spirulina je tmavá, modro-zelená riasa, ktorá sa v prírode nachádza v čistých slnečných alkalických jazerách v Japonsku, v Spojených štátoch amerických, v Grécku a v Indii. Spirulina patrí k najstarším rastlinám na Zemi. Výživové doplnky ju ponúkajú aj vo forme tabliet alebo prášku.

Spirulina je vlastne riasa, ktorá získava popularitu aj na poli znižovania hmotnosti. Považuje sa za „komplexnú potravinu“, pretože má vysoký obsah proteínov a mnohých iných živín. Obsahuje tiež vysoké percento betakaroténu, ktorý chráni telo pred degeneratívnymi ochoreniami. Pravidelné užívanie spiruliny hodinu pred jedlom spôsobí, že sa budete cítiť dostatočne sýty.

Proteíny zo spiruliny

Spirulina je bohatým zdrojom proteínov, obsahuje oveľa viac proteínov než mäso a sója. S vysokoproteínovou diétou sa budete cítiť po dlhšiu dobu plný. Potraviny s nízkym glykemickým indexom sú tie, ktoré potrebujú dlhší čas na strávenie, takže sa vďaka nim vyhneme pojedaniu zbytočných drobností a sladkostí medzi jedlami. To je presne to, čo robí aj spirulina. Spirulina obsahuje veľké množstvá dôležitých vitamínov a minerálov potrebných pre zdravie. Je tiež hlavným zdrojom esenciálnych omega-3-mastných kyselín, ktoré podporujú činnosť mozgu.

Spirulina je pre telo prírodnou vzpruhou. Pokiaľ dodržiavate zdravé stravovacie návyky a cvičebný program, poskytne vášmu telo presne to, čo potrebuje. Neexistuje iný prírodný zdroj živín so všetkými zdravotnými prínosmi podobný spiruline. Či už chcete zhodiť nadbytočné kilogramy alebo len chcete poskytnúť telu všetky potrebné vitamíny a živiny, spirulina vás rýchlo nasmeruje na správnu cestu smerom k lepšiemu zdraviu.

Kalórie v spiruline

Spirulina obsahuje malé množstvo kalórií. Na gram bielkoviny obsahuje iba 3,9 kalórie, oproti hovädziemu mäsu, ktoré obsahuje na gram bielkoviny až 65 kalórií. Štandardná 500 gramová tableta spiruliny obsahuje iba 2 kalórie. Konzumácia takéhoto výživového doplnku vám poskytuje peknú porciu vašich denných nutričných požiadaviek bez toho, aby ste navýšili množstvo kalórií.

Fakt, že má spirulina vysokú koncentráciu živín, z nej robí dobrý nástroj proti hladu a udržiava telo v chode. Keď telo pociťuje hlad, vysiela vás na vyjedaciu misiu v snahe naplniť svoje nutričné potreby. Ak jete potraviny nízkej kvality, mozog aktivuje váš apetít, aby telo dostalo, čo potrebuje. Spirulina zvýši koncentráciu živín v tele a tým sa znížia návaly hladu a potreba hľadať niečo pod zub.

Využitie spiruliny na chudnutie

Väčšina ľudí, ktorí sa pri chudnutí spoliehajú na spirulinu, užívajú tabletu alebo prášok hodinu pred jedlom. Vysoká hladina proteínov v spiruline spomalí proces trávenia, zmierni váš apetít a dosiahne to, že budete pociťovať menší hlad.

Užívanie správneho prírodného doplnku je prínosné a spirulina môže podporiť rýchle schudnutie bez toho, aby ste dodržiavali nejakú konkrétnu diétu. Reguluje tiež inzulín v krvi a hladiny glukózy, podporuje telesný metabolizmus bez toho, aby ste hladovali a pomáha pri zlepšení cirkulácie krvi, normalizuje tlak krvi. Môže tiež pomôcť pri prevencii ochorení srdca.

Ak chudnete nezdravým spôsobom, je vám to väčšinou vidno na tvári. Ak chudnete so spirulinou, zostane vaša tvár hladká a prirodzene sfarbená. Znamená to, že nebudete vyziabnutý, pretože vysoký obsah rôznych živín v doplnku podporuje rast svalov. Nebudete tak iba vyzerať dobre, budete sa aj dobre cítiť.

Spirulina absorbuje tuk z jedla, ktoré skonzumujete, a to ešte pred tým, než sa k nemu dostane vaše telo. Mať kontrolu nad svojím apetítom znamená, že nebudete jesť viac ako v skutočnosti potrebujete.  Potraviny, ktoré zjete, budú zároveň prefiltrované cez výživový doplnok a váš telesný systém absorbuje iba to, čo je nevyhnutné.

Záver

Zdá sa, že takmer každý sa dnes spolieha na prínosy proteínových výživových doplnkov. A vy by ste mali tiež. Spirulina je skvelou voľbou pre tých, ktorý hľadajú zdravší spôsob ako schudnúť.

Nie je nutné vynechávať jedlá alebo sa presilovať v telocvični. Skombinovaním spiruliny s pravidelným pohybom a zdravým stravovaním sa prepracujete k vášmu cieľu rýchlejšie. Len sa uistite, že beriete správne množstvo spiruliny a dočkáte sa úžasných výsledkov.

Hodnotenie obsahu
Chudnutie a spirulina Priemerné hodnotenie: 4.7 (3 hodnotení)