Úvod > > Ako pomáha biotín pri vypadávaní vlasov a r...

Ako pomáha biotín pri vypadávaní vlasov a raste vlasov?

Biotín je pri raste vlasov kľúčovým prvkom vo výživových doplnkoch a šampónoch. Ako teda biotín pomáha pri vypadávaní vlasov a opätovnom raste vlasov?

Vplyv biotínu na vypadávanie vlasov

Nedostatok biotínu môže spôsobiť vypadávanie vlasov. Môže mať za príčinu aj tenké, krehké a štiepiace sa vlasy. Ak vlasy nie sú zdravé, môžu byť lámavé a ľahko vypadávajú. U niektorých žien dochádza k vypadávaniu vlasov počas tehotenstva a po pôrode. A aj tento typ vypadávania vlasov môže biotín zmierniť.

Symptómy nedostatku biotínu zahŕňajú znížený apetít, dermatitídu, achromotrichiu – stratu pigmentu vlasov a alopéciu – vypadávanie vlasov.

Vplyv biotínu na rast vlasov

Biotín, známy aj ako vitamín B7 alebo vitamín H, patrí medzi B vitamíny. V malých množstvách sa nachádza v mnohých potravinách, napríklad vo vajíčkach či orechoch. Často sa pridáva do výživových doplnkov a šampónov na podporu rastu vlasov. Jeho úlohou je vyživiť rednúce a stenčujúce sa vlasy a pomôcť podporiť rast vlasov. Jedným z príznakov nedostatku biotínu môže byť práve rednutie vlasov alebo zmena farby vlasov. Strava bohatá na biotín, prípadne užívanie výživového doplnku s týmto B vitamínom, môže pomôcť rastu vlasov.

Biotín pomáha zachovávať zdravé vlasy a nechty. Slúži ako prevencia ich štiepenia, lámania a celkovo fádneho vzhľadu. Užívanie biotínu spolu s ďalšími osvedčenými výživnými látkami proti vypadávaniu a pre rast vlasov vám pomôže získať zdravé, pevné vlasy. Podporia totiž prirodzený rastový cyklus vlasov. K výživovému doplnku možno pridať aj šampón proti vypadávaniu vlasov a posilniť tak účinok prípravkov.

Koľko biotínu je treba pre hustejšie a pevnejšie vlasy?

Tak ako pri iných výživových doplnkoch, aj tu je vhodné poradiť sa s lekárom, pokiaľ plánujete bojovať s vypadávaním vlasov. Biotín slúži primárne na vyživenie vlasových folikulov a podporu rastu existujúcich vlasov.

Pri užívaní biotínu orálne hrozí iba málo nežiadúcich účinkov. Je dôležité užívať ho podľa odporučeného dávkovania. Existuje niekoľko neoficiálnych, nepodložených hlásení, že došlo k nárastu množstva cystických akné, hlavne v prvých týždňoch začatia užívania biotínu. Každé akné sa však postupne vytratí, keď sa telo výživovému doplnku prispôsobí.

Rýchlejší rast vlasov a biotín – pravdy a mýty

Mýtus – pre podporu rastu vlasov stačí užívať iba biotín

Hoci je biotín pre posilnenie vlasov skutočne prínosný, nestačí iba užívanie samotného biotínu. Také jednoduché to nie je. Úloha biotínu je súčasťou väčšieho celku. Je preto potrebné zlepšiť celkovú výživu. Vlasovým folikulom treba dodať všetky vitamíny a minerály, ktoré sú pre rast zdravých vlasov potrebné.

Pravda – biotín pomáha pri tvorbe vlasov

Ako pomáha biotín pri raste vlasov? Vlasy sú tvorené keratínom, čo je druh proteínu. Proteíny sú tvorené aminokyselinami, vznikajú zreagovaním enzýmov a biotínu. A práve preto biotín v tele prispieva k tvorbe zdravých vlasov a nechtov. Poskytuje potrebnú prísadu v procese rastu vlasov.

Pravda – biotín možno získať zo stravy

Dennú dávku biotínu možno získať z vyváženej stravy. Biotín obsahujú v rôznych množstvách potraviny ako sú vajcia, mandle, losos či avokádo, arašidy, pečeň, alebo cvikla. Ľudia ho však častokrát neskonzumujú dosť na to, aby získali odporúčanú dennú dávku. Skôr, než jesť nasilu denne varené vajcia, je dobré zvoliť výživové doplnky.

Zistenia týkajúce sa užívania biotínu pri vypadávaní vlasov, rednúcich vlasoch a podpore opätovného rastu vlasov

  • U pacientov, ktorí užívajú niektoré lieky proti epilepsii môže dôjsť k vypadávaniu vlasov ako druhotnému účinku liečby. Toto vypadávanie vlasov môže byť liečené doplnením biotínu.
  • Biotín a zinok pomáha bezpečne a účinne podporiť rast vlasov u ľudí, ktorých trápi dočasné rednutie vlasov.
  • U žien, ktoré trápi rednutie vlasov, podporilo užívanie biotínu opätovný rast vlasov.
  • Výživové doplnky s obsahom biotínu a kyseliny listovej pomáhajú pri raste a spevnení vlasov.
  • Biotín pomáha spevniť vlasy, čím minimalizuje budúce poškodenie kvôli farbeniu vlasov a úprave vlasov.

Je potrebné upozorniť, že účinok biotínu nie je badateľný zo dňa na deň. Pri jeho užívaní je potrebná trpezlivosť a dôslednosť. Príjem a vstrebávanie biotínu sa líši od človeka k človeku. Preto sa odporúča užívať biotín dôsledne aspoň 4 až 6 mesiacov.

Hodnotenie obsahu
Bez hodnotenia